Scroll to top
Podziel się

Audyt SEO. Na czym polega i dlaczego jest kluczowy dla pozycjonowania?

W rozmowach z agencją pozycjonerską padła nazwa „audyt SEO”, a Ty nadal do końca nie wiesz, co oznacza ten termin? Warto zgłębić wiedzę, bo audyt SEO to w rzeczywistości jedna z kluczowych i często niezwykle potrzebnych usług, od których dobrze jest zacząć współpracę ze specjalistą SEO. Zobacz, ile możesz zyskać dzięki profesjonalnie przeprowadzonej analizie Twojej strony internetowej i czy rzeczywiście podjęcie takiego działania zawsze będzie potrzebne i korzystnie wpłynie na wysoką pozycję w Google.

Co to jest audyt strony?

Pod tym niezrozumiałym terminem w rzeczywistości kryje się co najmniej kilka działań, jakie może podjąć dla Ciebie specjalista od pozycjonowania. W ramach audytu SEO agencja może przeprowadzić między innymi:

  • analizę serwisu pod kątem wykrycia błędów – na przykład takich, które uniemożliwiają prawidłową indeksację w wyszukiwarkach,
  • określenie, jakie elementy na stronie wymagają poprawy – co przyczyni się do osiągania wysokich pozycji w Google,
  • ocenę strony pod kątem jej właściwej optymalizacji,
  • wykazanie słabych i mocnych stron witryny ze względu na jej optymalizację,
  • określenie wskazówek dotyczących możliwości poprawy danego elementu na stronie.

Co to jest audyt strony w uproszczeniu? To nic innego, jak diagnoza problemów witryny. Jeśli do tej pory samodzielnie zajmowałeś się pozycjonowaniem swojej strony i nie wiesz, dlaczego mimo wielomiesięcznej pracy witryna pojawia się daleko w wyszukiwaniach Google, czas na profesjonalny audyt SEO strony internetowej. 

Co w działaniu Twojej strony zmieni audyt SEO?

Czy audyt SEO jest niezbędny dla prawidłowego działania każdej strony internetowej? Nie. Czy w większości przypadków od audytu powinno się rozpocząć pracę nad pozycjonowaniem witryny? Zdecydowanie tak.  Zdarzają się sytuacje, w których audyt nie jest niezbędny, bo i bez wskazówek specjalisty strona jest poprawnie zaindeksowana, ma dobrze dobrane słowa kluczowe i wysoko pojawia się w Google. Jeśli jednak Twoja witryna ma problemy, a Ty nie potrafisz dotrzeć do ich sedna – zwróć się po profesjonalny audyt SEO.

Audyt SEO strony internetowej sam w sobie nie naprawi żadnego problemu z pozycjonowaniem witryny. Dlaczego? Ponieważ audyt jest analizą, która wskazuje istotne niedociągnięcia i daje wskazówki, co należy naprawić, by strona poszybowała w wynikach wyszukiwania Google. Tylko zastosowanie się do tych sugestii realnie wpłynie na wyższe pozycje Twojego portalu.

Co powinien zawierać audyt strony pod kątem SEO?

Dobry audyt strony pod kątem SEO powinien wskazać, jak pozycjonować stronę w Google. Najistotniejsze w raporcie jest jednak wykazanie błędów witryny, które przekładają się na jej słabą widoczność w Google, trudności w poruszaniu się po stronie czy niewielki ruch z organicznych (niepłatnych) wyników wyszukiwania.

W przykładowym raporcie z audytu SEO znajdziesz:

  • informacje o (poprawnej lub niepoprawnej) konstrukcji strony,
  • zwrócenie uwagi na tytuły stron i ich opisy,
  • zwrócenie uwagi na (właściwy lub niewłaściwy) dobór słów kluczowych, a także ich (poprawne lub niepoprawne) wykorzystanie, z zastosowaniem nagłówków i ich konstrukcją,
  • analizę unikalności treści na stronie (jej brak znacząco wpływa na spadek w wynikach wyszukiwania),
  • analizę szybkości działania witryny,
  • analizę ruchu na stronie z uwzględnieniem ruchu organicznego i płatnego,
  • analizę linków wewnętrznych i zewnętrznych,
  • wnioski płynące z analizy.

Prawidłowo przeprowadzony audyt SEO to inwestycja na całe lata. Analiza sytuacji zastanej często jest absolutną podstawą, bez której pozycjonowanie strony w Google byłoby prowadzone na ślepo i bez oczekiwanych rezultatów.

Powiązane posty

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

KONTAKT
close slider



Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Więcej

Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności . Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody: Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików coockies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności .

Zamknij