Scroll to top
Podziel się

Copywriting w Internecie – jak pisać skuteczne teksty reklamowe?

W dobie cyfryzacji, obecność firmy w Internecie jest obowiązkiem. Ale nie wystarczy mieć strony internetowej – trzeba ją jeszcze umiejętnie prowadzić. Do tego przydaje się content marketing, którego głównym założeniem jest tworzenie wartościowych treści. Jak pisać, żeby polubili cię zarówno internauci, jak i roboty Google’a?

Skuteczne teksty reklamowe – co to właściwie znaczy?

Dla niewprawnego oka, różnica między zwykłym tekstem, treścią reklamową a skutecznymi tekstami reklamowymi, może być trudna do zauważenia. Dlatego często zdarza się, że klienci przychodzą do agencji i mówią: „Mamy teksty na stronie, prowadzimy bloga firmowego, ale efektów nie ma!”. I nic dziwnego.

Jeśli wiesz, że aby pojawiać się wysoko w wyszukiwaniach Google, musisz mieć sporo treści na swojej stronie i prowadzić często aktualizowanego bloga, to wiesz, że coś dzwoni… Ale właściwy kościół dopiero musisz znaleźć!

Żeby treści konwertowały nie wystarczy, że są dobrze wypozycjonowane. Muszą być też napisane według kilku zasad, które zna każdy dobry copywriter.

3 obowiązki skutecznych tekstów reklamowych

Tym, co odróżnia teksty SEO od reklamowych, jest ich intencja. Pierwsze służą zajęciu wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, zaś te drugie mają na celu skłonienie odbiorcy do wykonania akcji – zakupu produktu, pozostawieniu danych kontaktowych itp. Oczywiście, nie ma przeszkód by pozycjonowanie SEO połączyć ze skutecznymi treściami marketingowymi, ale to początkowa intencja definiuje czasochłonność i styl tekstu.

1)  Strategia i grupa docelowa

Zanim zabierzesz się za pisanie bloga firmowego, zastanów się, w jakim celu to robisz. Co chcesz osiągnąć? Kim są twoi potencjalni klienci? Czego potrzebują i szukają? Dużo o tym ostatnim, może podpowiedzieć ci planer słów kluczowych.

Skuteczne treści reklamowe są skrojone pod odbiorcę. A więc mówią jego językiem, odpowiadają na pytania, które może mieć i oferują rozwiązania jego problemów.
Na przykład:

Prowadzisz sklep internetowy z mieszankami ziół i herbat.

  • Wiesz, że twoi klienci są dorośli i starsi (30+), w 80% są to kobiety.
  • Mieszkają w miastach różnej wielkości.
  • Po słowach kluczowych wiesz, że szukają informacji o tym, czym leczyć przeziębienie, jakie zioła pomagają na ból brzucha, jakie właściwości ma biała herbata itp.

Na podstawie tych informacji, można już określić, że tematyką twoich tekstów powinny być porady na temat ziół w domowym leczeniu oraz przybliżanie właściwości poszczególnych ziół i rodzajów herbat. Wiadomo też, że powinieneś używać prostego języka zrozumiałego dla wszystkich i unikać zwrotów młodzieżowych, oraz skupiać się na kierowaniu komunikatu do kobiet.

2)  Copywriting z językiem korzyści

Prócz języka, który będzie dostosowany do czytelnika, w tekstach reklamowych niezbędne jest także posługiwanie się językiem korzyści. Tak, jak już wspomnieliśmy, skuteczna treść reklamowa sprawia, że odbiorca czuje, że jego potrzeba została zaspokojona. Znalazł informację, której szukał, rozwiązanie swojego problemu, czuje się mądrzejszy – słowem: skorzystał.

Aby osiągnąć taki efekt, możesz np.:

  • znaleźć cechy wyróżniające twój produkt na tle innych, podobnych;
  • określić, w czym twój produkt może pomóc klientowi;
  • zdefiniować, jakie pytania zadają twoi klienci (chociażby za pomocą planera słów kluczowych) i odpowiadać na nie w tekstach.

Unikaj suchych opisów czy nachalnego przekonywania odbiorcy, że twój produkt jest najlepszy. Klienci nie kupują tego, co jest najlepsze na rynku, tylko to, co uznają za przydatne, ważne w ich życiu. Przekonaj ich, że z twoim produktem będą szczęśliwsi!

3)  Formatowanie tekstu nie tylko dla robotów

Skuteczne treści reklamowe muszą też być dobrze sformatowane. Roboty wypuszczane przez wyszukiwarki sprawdzają, czy treść wygląda atrakcyjnie, indeksują nagłówki, listy i inne elementy formatowania tekstu, aby również na ich podstawie określić, jak wysoko w wynikach pojawi się dana treść. Ale nie tylko roboty zwracają na to uwagę!

Częstym błędem jest publikowanie tzw. „ściany tekstu”, czyli treści niepodzielonych na akapity, bez formatowania. Podczas gdy robot może docenić nasycenie takiego tekstu słowami kluczowymi, dla zwykłego czytelnika jest to po prostu odpychające.

Badania zachowań użytkowników Internetu pokazują, że w pierwszej kolejności czytelnicy skanują wzrokiem cały tekst, żeby sprawdzić, czy zawiera szukane przez nich informacje. Aby im to ułatwić, musisz stosować wyróżnione nagłówki, które w zachęcający sposób poinformują odbiorcę, o tym, co znajdzie w kolejnych akapitach. Równie ważne jest pogrubianie słów kluczowych oraz ważnych informacji.

Czy to wszystko, co musisz wiedzieć o copywritingu reklamowym?

Życie zarówno firm, jak i agencji marketingowych byłoby o wiele prostsze, gdyby instrukcja pisania skutecznych treści reklamowych była tak krótka! W praktyce okazuje się jednak, że temat jest dużo bardziej obszerny. Z tego właśnie powodu, warto powierzyć copywriting doświadczonym specjalistom, którzy będą najlepiej potrafili określić potrzeby twojej firmy i strony internetowej.

Bo każdy może pisać do Internetu, ale skuteczne teksty reklamowe to sztuka!

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

KONTAKT
close slider



Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Więcej

Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności . Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody: Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików coockies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności .

Zamknij