Scroll to top
Podziel się

Dlaczego Twoja strona powinna mieć zakładkę „blog”? Blog firmowy ciekawy dla klientów i robotów Google

Czy wiedziałeś o tym, że niemal 7 milionów ludzi na świecie aktywnie bloguje? Blog firmowy to obecnie jeden ze skuteczniejszych sposobów na promocję strony internetowej. Trzeba przy tym pamiętać, że tworzenie unikalnych i wartościowych artykułów jest nie lada wyzwaniem. Na większości portali internetowych możemy zaobserwować podstronę o nazwie „blog”. Jednak ile z nich regularnie tworzy i dodaje treści? Przekonaj się, co może Ci dać prowadzenie bloga firmowego w sieci.

Potencjał content marketingu

“Content marketing – co to?” – takie zapytanie według Google Trends użytkownicy w Polsce wpisywali w ostatnim miesiącu niemal tysiąc razy. Content marketing polega na pozyskiwaniu klientów dzięki publikowaniu atrakcyjnych i przydatnych treści. W tym celu najważniejsze jest dobre określenie grupy odbiorców i budowanie z nimi długotrwałej relacji poprzez zaangażowanie i interakcję. 

Zapotrzebowanie na dobre teksty stale rośnie, a jednak spora liczba osób wciąż nie wie, jaki potencjał niosą za sobą działania marketingu treści. Jeśli chcesz być postrzegany jako profesjonalista, wykorzystaj w tym celu blog firmowy.

Zadbaj o dobry wizerunek swojej firmy 

Budowanie trwałych relacji z klientem poprzez prowadzenie bloga firmowego może skutkować zwiększonymi przychodami firmy. Według analizy Hubspot około 60% blogujących biznesów zdobywa więcej klientów, niż przedsiębiorstwa nieprowadzące żadnych działań content marketingowych. Co więcej, w obecnych czasach rozwoju internetu, posiadanie własnego bloga wpływa pozytywnie na wizerunek firmy jako nowoczesnego przedsiębiorstwa. 

Dzięki odpowiednim działaniom użytkownicy odbierają firmę prowadzącą blog jako innowacyjną i podążającą za trendami w branży. Na podstawie badań przeprowadzonych przez Think Kong szacuje się, że około 68% osób poprawia swoją opinię o fachowości firmy na podstawie interesującego artykułu przeczytanego na blogu.

Nawiąż relację z potencjalnym klientem

Jeśli dalej zadajesz sobie pytanie, co daje blog firmowy – pomyśl o relacji z klientem. Dzięki informacjom branżowym i treściom odpowiadającym na potrzeby klientów polepszasz swoją opinię jako eksperta w swojej dziedzinie. W zamieszczanych artykułach możesz przecież przedstawić swoje produkty w nietypowy sposób, opowiedzieć o sytuacjach, w których mogą się przydać – zupełnie inaczej niż w klasycznej ofercie sklepowej. 

Zadbaj o możliwość komentowania treści pod wpisami. Dzięki odpowiadaniu klientom bezpośrednio na ich pytania, możesz rozwiać wątpliwości na wiele tematów i pokazać, że liczysz się ze zdaniem swoich odbiorców. Zwiększysz dodatkowo wiarygodność swojej strony. 

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej – pomoże Ci w tym blog firmowy

Pozycjonowanie strony internetowej to obecnie klucz do sukcesu Twojego biznesu w sieci. Blog firmowy zwiększy zasięgi witryny pod warunkiem, że będzie prowadzony regularnie. Pamiętaj o tym, że roboty Google cenią sobie przede wszystkim adresy internetowe, które zamieszczają unikalne treści dodawane systematycznie. Według badań Whitepress szacuje się, że strony zwiększające częstotliwość dodawania treści o połowę zwiększają liczbę odsłon swojej witryny o około 55%!

Miej na uwadze to, że efekty z prowadzenia firmowego bloga nie będą natychmiastowe. Rezultat przyjdzie z czasem, a największe korzyści będą Ci przynosić nie aktualne wpisy, a te, które już wcześniej zdobyły odpowiednio wysoką pozycję w wyszukiwarce. Przygotuj się na maraton treści, podobnie jak ma to miejsce w klasycznym maratonie. Może być ciężko, ale satysfakcja i efekty będą warte całego włożonego trudu. Blog firmowy to potężne narzędzie marketingowe, którego nie możesz zignorować!

Powiązane posty

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

KONTAKT
close slider



Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Więcej

Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności . Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody: Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików coockies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności .

Zamknij