Scroll to top
Podziel się

Działania SEO czy reklamy AdWords? Co wybrać na start?

Co miesiąc Google odwiedza 10.3 miliarda użytkowników na całym świecie. Coraz częściej w internecie szukają nie tylko rozrywki, ale i praktycznych informacji. Który salon kosmetyczny w ich okolicy realizuje konkretne zabiegi, gdzie znajdą najbliższy warsztat samochodowy i dzięki jakiemu środkowi rzucą palenie. Realizujesz usługi lub sprzedajesz produkty i chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie? Z pomocą przychodzą działania SEO i reklamy AdWords. Które wybrać na start, często przy ograniczonym budżecie?

Pozycjonowanie stron – jak to działa?

Działania SEO mają na celu ulepszenie widoczności strony www w organicznych (czyli niepłatnych) wynikach wyszukiwania Google. Jak wypromować stronę dzięki pozycjonowaniu? Metody wybierane przez specjalistów SEO można mierzyć co najmniej w dziesiątkach. Jednymi z najpopularniejszych są: 

  • audyt SEO (czyli analiza stanu witryny m.in. pod kątem dobranych słów kluczowych, prędkości działania strony, wykrywanie błędów i sugestie, które elementy na stronie wymagają poprawy),
  • link building (proces pozyskiwania pozycjonujących linków, które prowadzą do danej witryny. Linki mogą być zamieszczane np. na forach dyskusyjnych, blogach tematycznych czy na portalach informacyjnych),
  • SEO copywriting (tworzenie treści zawierających odpowiednio dobrane słowa kluczowe, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. SEO copywriting można stosować zarówno do tworzenia unikalnych opisów produktów, opisywania oferty firmy, jak i prowadzenia bloga firmowego),
  • optymalizacja czasu ładowania się strony,
  • optymalizacja meta tagów, meta description i altów.

Kampania AdWords – co to jest?

Zacznijmy od krótkiego wyjaśnienia, czym są reklamy AdWords. To właściwie cały system reklamowy Google, wyświetlający reklamy tekstowe i graficzne w wyszukiwarce. Rodzajów możliwych do zastosowania kampanii jest kilka, m.in. reklamy wideo, kampanie produktowe i reklamy aplikacji.

AdWords – co to za rodzaj działań? Google AdWords widzisz przy każdym wyszukiwaniu w Google. Są to sponsorowane linki, wyświetlane nad lub obok wyników organicznych (niepłatnych). Dzięki odpowiednio dobranej treści reklamowej i słowami kluczowymi z reklamami AdWords dotrzesz do ściśle określonej grupy odbiorców. Możliwość targetowania, czyli precyzyjnego dobierania grupy docelowej, jest z pewnością jedną z największych zalet tego rozwiązania.

Google AdWords a działania SEO

Jak można łatwo zauważyć, działania SEO i reklamy AdWords to dwie zupełnie różne ścieżki dotarcia do potencjalnych klientów. Na pytanie, którą wybrać, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Pozycjonowanie stron i reklamy AdWords toczą odwieczną walkę. W sieci znajdziesz zagorzałych zwolenników i przeciwników jednego i drugiego rozwiązania. Ci, którzy wybierają działania SEO, mówią o długotrwałym efekcie i zyskach na wielu polach. Fani Google AdWords zwracają uwagę na niemal natychmiastowy efekt i możliwość przetestowania skuteczności słów kluczowych.

Wybór jednej z tych form promocji będzie zależał m.in. od tego, jaki masz budżet na działania reklamowe, w jakiej branży działasz i przede wszystkim – jak szybko chcesz zauważyć efekty. Jak wypromować stronę, która do tej pory nie była w żaden sposób promowana? Poniżej przedstawiamy zestawienie działań SEO i reklam AdWords.

Działania SEO – kiedy je wybrać?

Do głównych zalet pozycjonowania strony internetowej należą:

  • wzrost ruchu na stronie – długodystansowe czynności doprowadzające do uzyskania wyższej pozycji w Google przekładają się na większy ruch w witrynie. Wyższe pozycje to prosta droga do zwiększenia zainteresowania klienta,
  • budowanie świadomości marki – to efekt, na który możesz czekać długo, ale zdecydowanie warto. Rozpoznawalność Twojego produktu lub usługi ostatecznie przełoży się nie tylko na większe zyski ze sprzedaży, ale też korzystniejszy wizerunek,
  • długotrwały efekt – działania SEO nie są łaskawe dla niecierpliwych. Na zauważalne efekty czasem trzeba czekać około kilku miesięcy, a pojawienie się na pierwszej stronie Google może zająć nawet rok. Mimo to, pozycjonowanie poprawia widoczność strony na długi czas. Dobrze przeprowadzone SEO daje wysokie pozycje i długofalowe rezultaty.

Co przemawia za reklamami AdWords?

Jak przy szeregu zalet pozycjonowania prezentują się efekty, na jakie można liczyć przy reklamach AdWords?

  • natychmiastowy efekt – reklamy Adwords są widoczne zaraz po uruchomieniu i zoptymalizowaniu kampanii. Dla pozytywnego odbioru kluczowe jest dobranie odpowiednich słów kluczowych i budżet, jaki przeznaczysz na działania – oczywiście im większy, tym wyższe pozycje reklam możesz uzyskać,
  • maksymalnie precyzyjne targetowanie – w kampanii AdWords sam dobierasz słowa kluczowe, które pojawią się w reklamach. Możesz więc dokładnie określić grupę swoich odbiorców, a także skierować reklamy AdWords do użytkowników w konkretnej lokalizacji. To niezwykle przydatne, jeśli np. prowadzisz lokalny biznes,
  • reakcja na sezonowość – natychmiastowe efekty wiążą się z inną zaletą – możliwością wprowadzania zmian niemal na bieżąco. Niektóre oferty warto promować jedynie sezonowo, np. kostiumy kąpielowe na lato czy ozdoby bożonarodzeniowe – zimą,
  • dotarcie do klientów w wielu miejscach – reklamy AdWords to niezwykle rozbudowana sieć. Dzięki temu ze swoją ofertą możesz dotrzeć do użytkowników w wielu miejscach, np. na YouTube, Gmailu, w Mapach Google.

Powiązane posty

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

KONTAKT
close slider



Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Więcej

Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności . Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody: Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików coockies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności .

Zamknij