Scroll to top
Podziel się

O co spyta Cię agencja SEO na pierwszym spotkaniu? Przygotuj się do owocnej współpracy

Proces pozycjonowania w sieci prowadzi do lepszej widoczności stron internetowych w wyszukiwarce Google. Bez odpowiedniej optymalizacji Twój biznes nie będzie zauważalny przez klientów w sieci, a co za tym idzie, nie będą oni wiedzieć o jego istnieniu. Agencja SEO pomoże Ci w podjęciu odpowiednich działań marketingowych, które pozwolą Ci rozwinąć swój biznes. Przygotuj się merytorycznie do pierwszego spotkania i sprawdź, jakich informacji mogą potrzebować specjaliści.

Co oferujesz i czym różnisz się od swojej konkurencji?

Prawdopodobnie tak będą brzmiały pierwsze pytania, jakie usłyszysz od Twojej przyszłej agencji marketingowej. Informacje o potencjalnych klientach czy obszarach działania pozwolą na przygotowanie oferty, którą będzie mogła Ci przedstawić agencja SEO. Dane o działalności firmy pomogą określić wstępne słowa kluczowe i możliwości pozycjonowania dla Twojego biznesu (są to działania marketingowe takie jak: prowadzenie bloga, umieszczanie adresu Twoich stron w innych serwisach www czy też kampanie w wyszukiwarce Google).

Działasz w branży, w której istnieje wiele przedsiębiorstw o podobnym profilu działalności? Skuteczne pozycjonowanie stron może być jeszcze trudniejsze ze względu na dużą liczbę firm w danym segmencie rynku. W takiej sytuacji zastanów się nad tym, czym wyróżniasz się na tle innych. Może prowadzisz gabinet dentystyczny nastawiony tylko na leczenie dzieci? Oferujesz biżuterię, którą klienci mogą personalizować? To wszystko świetne wyróżniki. Dzięki takim informacjom agencja SEO może dobrać frazy w wyszukiwarce i sposoby promocji, które umożliwią Ci zdobycie przewagi nad Twoimi konkurentami.

Agencja SEO – czy to Twoje pierwsze kroki w marketingu internetowym?

To, czy działałeś w zakresie internetowego marketingu, będzie łatwe do zweryfikowania dla agencji SEO. Jeśli korzystałeś wcześniej z pomocy innych firm w zakresie marketingu, to warto opowiedzieć więcej o zastrzeżeniach i wnioskach, jakie wyciągnąłeś z poprzedniej współpracy. To wszystko pomoże w przygotowaniu oferty i pozwoli uniknąć nieporozumień w trakcie wspólnych działań. 

Informacje o poprzednich działaniach marketingowych mogą być także potrzebne, by wprowadzić skuteczne pozycjonowanie stron. Nieefektywne metody, takie jak kopiowanie treści na stronie mogą przyczynić się do nałożenia filtra na stronę. Może to prowadzić do obniżenia pozycji w Google nawet o kilkadziesiąt pozycji, a jego zdjęcie może potrwać kilka miesięcy. W tym przypadku umowa na pozycjonowanie będzie zawierała dodatkowe koszty, a na efekty będziesz musiał dłużej poczekać.

Umowa na pozycjonowanie – jakim budżetem dysponujesz?

Skuteczne SEO to też właściwe dobranie działań do budżetu. Minimalny miesięczny koszt pozycjonowania to wydatek rzędu kilkuset złotych. Możliwe, że efekty zobaczysz dopiero po kilku miesiącach. Pamiętaj o tym, że SEO polega na długoterminowym działaniu. 

Musisz określić swój comiesięczny budżet marketingowy. Umożliwi to Twojej agencji SEO dostosowanie oferty i fraz do danej kwoty. Pozwoli to również na zaplanowanie strategii działań i określenie czasu potencjalnych efektów. 

Współpraca z agencją SEO oparta na zaufaniu i komunikacji

Pamiętaj, że dobra współpraca z agencją SEO powinna być oparta na określonych zasadach i raportowaniu działań prowadzonych na witrynie. Wzajemne porozumiewanie się w celu prowadzenia strony, dodawanie nowych treści czy udostępnianie paneli Google Analytics w celu analizy zachowania konsumenta to klucz do sukcesu w pozycjonowaniu Twojego biznesu.

Powiązane posty

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

KONTAKT
close slider



Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Więcej

Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności . Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody: Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików coockies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności .

Zamknij