Scroll to top
Podziel się

Pozycjonowanie strony www. Najczęstsze obawy klientów

Chcesz wypromować swój biznes w internecie i zdecydowałeś się na pozycjonowanie strony www? To świetna decyzja, bo działania SEO to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów na wzbudzenie zainteresowania marką i zwiększenie zysków. Badania pokazują, że już 72%  Polaków ma dostęp do internetu. Są tam też Twoi klienci, dlatego im łatwiej będzie im do Ciebie dotrzeć, tym na większy ruch na stronie możesz liczyć. Nie jesteś przekonany do SEO? Zobacz, czego najczęściej obawiają się klienci i dlaczego pozycjonowania nie trzeba się bać.

Czy pozycjonowanie strony www będzie drogie?

Jak wypromować firmę w internecie, posiadając ograniczony budżet? W takim przypadku klienci najczęściej decydują się na jedną formę reklamy, sugerując się jedynie jej kosztami. To podstawowy błąd, ponieważ efektów wielu działań nie da się przewidzieć ani określić tego, jakie korzyści przyniosą. Co więcej, nie warto skupiać się na jednorazowych rodzajach promocji, gdyż tylko długofalowy efekt może być zadowalający. Zaistnienie w świadomości klientów nigdy nie odbywa się ekspresowo, a na prawdziwą rozpoznawalność trzeba pracować nawet latami.

Dlatego pozycjonowanie strony www to działanie, na które warto przeznaczyć chociaż część budżetu firmy. E-marketing pozwala dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu w Google znajdą Cię użytkownicy, którzy do tej pory mogli nie słyszeć o Twojej firmie. Warto mieć świadomość, że zdobycie stałego grona odbiorców i ich zaufania wiąże się z nieustanną i systematyczną pracą specjalistów, a to generuje koszty, które jednak z pewnością zwrócą się w formie rozpoznawalności na rynku i realnych zysków ze sprzedaży.

Jak długo będę czekać na efekty pozycjonowania?

To jedna z największych obaw klientów przed podjęciem współpracy z agencją SEO. Podstawową kwestią, z jaką trzeba się pogodzić jest fakt, że pozycjonowanie stron w internecie to proces, a nie jednorazowe działanie. Uzyskanie najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google w kilka czy kilkanaście dni jest niemożliwe, szczególnie, gdy działania pozycjonerskie zaczyna się od zera. Przyjmuje się, że pierwsze efekty pozycjonowania można zauważyć po kilku miesiącach. Ale uwaga! To tylko przybliżony czas i żaden doświadczony i uczciwy specjalista nie zagwarantuje Ci konkretnej pozycji w Google osiągniętej w konkretnym terminie.

Dlaczego na efekty pozycjonowania czasem czeka się długo? Samo Google podaje, że elementów, które wpływają na pozycję w wynikach wyszukiwania, jest około 200. To, jak szybko znajdziesz się w czołówce, zależy m.in. od branży, w której działasz, konkurencyjności fraz, na które będzie pozycjonowana Twoja witryna, od historii Twojej strony, a także częstotliwości aktualizowania informacji na niej. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o czynnikach wpływających na pozycję w Google, przeczytasz o nich tutaj.

Jak cieszyć się korzystną współpracą?

  • Dokładnie określ swoje oczekiwania względem agencji SEO. Jeśli masz za sobą inne współprace, omów je i podkreśl, co Ci się w nich podobało, a co Twoim zdaniem jest warte zmiany. Przemyśl, jakie efekty pozycjonowania Cię satysfakcjonują i już na początku ustal, czy Twoje oczekiwania są realne do osiągnięcia. Uczciwa agencja szczerze odpowie, że pozycjonowanie strony www to pracochłonne zadanie ,
  • Oczekuj raportów. Raporty z działań SEO to korzyść i dla Ciebie, i dla agencji. Najkorzystniejszą formą są comiesięczne sprawozdania z pozycjonowania. Dobra agencja nie tylko przedstawi Ci suche dane, ale też je opisze i wytłumaczy, co dokładnie przedstawia dokument, który otrzymałeś. Dobrze, gdyby w raporcie znalazły się takie elementy, jak: omówienie prowadzonych działań, zmiany pozycji, na jakie pozycjonowana jest Twoja strona i uwzględnienie ruchu na podstronach,
  • Zaufaj specjalistom. Oddanie promocji swojej firmy w ręce zewnętrznej firmy zawsze wiąże się z niepewnością i minimalnym ryzykiem. Jeśli jednak zdecydowałeś się na podpisanie umowy, trzymaj rękę na pulsie, pytaj, ale też daj specjalistom czas na zaprezentowanie efektów działań. 

Powiązane posty

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

KONTAKT
close slider



Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Więcej

Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności . Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody: Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików coockies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności .

Zamknij