Scroll to top
Podziel się

SEO copywriting. Poznaj podstawy i rób to sam

W polskim internecie działa obecnie około 3,5 miliona blogów. Coraz większą część tortu to blogi firmowe, dzięki którym firmy przyblizają swoje produkty, usługi, piszą treści lifestylowe i poradnikowe. Zastanawiasz się, jak wypozycjonować stronę w internecie i wyróżnić swój blog firmowy, aby był chętnie odwiedzanym miejscem w sieci? Z pomocą przyjdzie Ci SEO copywriting. Poznaj podstawowe zasady SEO copywritingu, według których dobrze jest tworzyć treści, a zyskasz pokaźne grono odbiorców, którzy mogą stać się Twoimi przyszłymi klientami.

Zasada numer 1. Zaangażuj użytkownika treścią

Promocja firmy w internecie nie należy do najprostszych zadań. W marketingu treści wszystko zaczyna się od pomysłu na tekst. Jego tytuł powinien być krótki i zawierać słowa kluczowe, które są dopasowane do tematu artykułu. Tytuł i lead są elementami, które zadecydują o tym, czy internauta będzie chciał zapoznać się z dalszą treścią. 

Zastanów się, co jest ważne dla Twoich klientów, o czym chcieliby przeczytać lub z jakimi problemami się mierzą. Użyj do tego wyszukiwarki Google Trends lub planera słów kluczowych, który pokaże Ci, ile razy użytkownicy szukają konkretnych fraz.

Dobierz odpowiednie słowa kluczowe

Zanim rozpoczniesz pisać swój tekst, przeprowadź analizę słów kluczowych. Użyj do tego narzędzi (np. planera słów kluczowych, Answer The Public) i wyszukaj słowa, które cieszą się popularnością i na które chcesz się pozycjonować. 

Pamiętaj, że im większa popularność frazy, tym trudniejsze może być przebicie się na pierwszą stronę wyszukiwarki. Rozmieść frazy w tekście z podziałem na tytuł, śródtytuł i treści. SEO copywriting to ciągła praca, polegająca na testowaniu, formatowaniu i dostosowywaniu treści do użytkownika.

Zadbaj o unikalność i poprawność językową dodawanych treści

Jeśli nie masz pomysłu na to, jak prowadzić blog firmowy – pamiętaj, nie kopiuj treści od innych. W tej kwestii istotny jest algorytm Panda stworzony przez Google, który nie toleruje kopiowanych opisów. Jeśli zdecydujesz się na umieszczenie w swoim serwisie dokładnie takich samych treści, jak na innej witrynie, Twoja strona może spaść w wynikach wyszukiwania. 

Pamiętaj również o sprawdzeniu tekstu pod kątem poprawności językowej – zwróć uwagę na szyk zdań, stylistykę, gramatykę i interpunkcję w danym artykule. Najlepiej, jeśli zabierzesz się za to po kilku godzinach od napisania pierwszej wersji tekstu. Świeży umysł jest w stanie zobaczyć o wiele więcej błędów po przerwie. Dobrym sposobem jest również oddanie treści do redaktora lub korektora, który może dostrzec pomyłki, których Ty nie zauważysz. 

Optymalizuj treści na stronie – copywriting SEO

Optymalizacja treści jest ostatnim etapem w SEO copywritingu.  Składają się na nią następujące elementy:

  • nasycenie tekstu słowami kluczowymi – zadbaj o naturalne wypełnienie tekstu słowami kluczowymi. Pamiętaj o tym, że całość musi być napisana w sposób poprawny gramatycznie. Nie przesadzaj z nadmiernym wstawianiem słów kluczowych. O wiele lepiej jest użyć frazy dwa lub trzy razy, niż umieszczać ją w co drugim zdaniu, co w efekcie nie będzie wyglądać naturalnie i odrzuci czytelnika od zagłębienia się w tekst,
  • poprawna struktura nagłówków – pamiętaj o odpowiedniej hierarchii nagłówków od H1 do H6, które wyróżnią czytelnikowi najważniejsze informacje w tekście. Jest to też idealne miejsce na użycie kluczowych fraz,
  • pogrubienia tekstów i czytelny font – komfort użytkownika w trakcie czytania tekstu jest najważniejszy. Pogrub słowa kluczowe i dostosuj czcionkę, aby użytkownik mógł sprawnie przeczytać Twój artykuł. Boldowanie słów kluczowych wpływa również na pozycjonowanie słów kluczowych w algorytmach Google,
  • obrazy z atrybutami alt – ważne dla robotów w wyszukiwarce, które dzięki opisom obrazów wiedzą, co znajduje się na danej grafice. Możesz tutaj zastosować słowa kluczowe, które odpowiadają tematyce zdjęcia,
  • przejrzyste URL i linkowanie wewnętrzne – krótki link prezentuje się lepiej podczas linkowania w innych serwisach. Z kolei zamieszczone w nim słowa kluczowe pozwalają przekazać informacje użytkownikowi na temat tego, czego dotyczy dany tekst. Natomiast Linkowanie wewnętrzne pozwoli Twojej witrynie znaleźć się wyżej w rankingach Google przy indeksowaniu serwisu, ułatwi też internautom poruszanie się po stronie,
  • opracowanie odpowiednich metaznaczników – tytuł i opis strony odpowiadają za pozycjonowanie serwisu i zachęcają użytkownika do kliknięcia w odnośnik do strony.

SEO Copywriting – pisz dla robota i użytkownika

Teksty, które publikujesz w serwisie, są czytane nie tylko przez internautów, ale i roboty Google. Artykuły powinny być dostosowane do formalnych wymogów pozycjonowania, jak i stanowić odpowiednią bazę wiedzy dla użytkownika. Pamiętaj, że odbiorca jest tu najważniejszy i to od niego zależy, czy Twoja strona lub biznes odniesie sukces w sieci. Dzisiaj nie wystarczy napisać dobre treści. Musisz dbać o ich aktualizowanie i optymalizację. Regularna praca na pewno da efekty w postaci wyższych pozycji i większego ruchu na stronie.

Powiązane posty

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

KONTAKT
close slider



Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Więcej

Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności . Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody: Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików coockies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności .

Zamknij