Scroll to top
Podziel się

Słowa kluczowe na Twojej stronie. Czy to od nich wszystko zależy?

Za co odpowiada sukces działań SEO? Czy słowa kluczowe to jedyne, na co trzeba zwracać uwagę? Jak podaje Google, istnieje ponad 200 czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie to niezwykle obszerna dziedzina, dlatego na efekty działań specjalistów SEO trzeba czekać nawet miesiącami. Czego oczekiwać od współpracy z agencją SEO?

Słowa kluczowe – czym są i dlaczego są takie ważne?

Jeśli myślisz o podjęciu współpracy z agencją pozycjonerską, prawdopodobnie zauważyłeś, że Twoją stronę internetową trudno odnaleźć w wynikach wyszukiwania Google. Bywa, że klienci oczekują natychmiastowych efektów, kiedy na wzrost ruchu na stronie często trzeba poczekać nieco dłużej. W początkowej fazie współpracy najczęściej dobierane są słowa kluczowe. Dlaczego to tak istotny element SEO?

Słowa kluczowe są odbiciem tego, czego ludzie szukają w internecie. Zadaniem pozycjonera jest dobranie takich fraz, które wpisują użytkownicy w celu znalezienia konkretnej usługi, produktu, czy wyszukania informacji. Specjalista powinien określić słowa kluczowe Google m.in. na podstawie rozmowy z klientem, po zgłębieniu wiedzy na temat konkurencji, a także potrzeb internautów. Następnie odpowiednie frazy umieszcza się m.in. w tekstach na stronie, np. na blogu, a także w innych treściach na stronie. 

Działania content marketingowe to nie tylko słowa kluczowe

Niezależnie od tego czy zlecasz działania content marketingowe wyspecjalizowanej agencji, czy tworzeniem treści zajmujesz się sam, warto znać podstawy tej dziedziny. Słowa kluczowe są istotne, ale to nie jedyny czynnik, który wpłynie na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce. Od czego zależy pozycja w Google? Musisz pamiętać, że treści na stronie są przede wszystkim po to, by dostarczyć informacji Twoim klientom i potencjalnym klientom. Optymalizacja pod kątem SEO jest ważna, ale kluczem jest wiedza, którą artykuły dostarczą internaucie.

Dobrze dobrane działania content marketingowe zawsze stawiają użytkownika na pierwszym miejscu. Informacje, jakie zamieszczasz, muszą być ciekawe i unikalne. Nie kopiuj treści z innych witryn – Google szybko je wychwyci, a to odbije się na pozycji Twojej strony. Teksty powinny być użyteczne, odpowiadać na często zadawane pytania i być pisane w taki sposób, że użytkownik będzie chciał wrócić po kolejne porcje wiedzy.

Linki a wysoka pozycja w Google

Co wpływa na pozycjonowanie strony oprócz umiejętnie dobieranych słów kluczowych i treści? Jedną z podstawowych kwestii jest zdobywanie linków, czyli link building. Linki możemy podzielić na zewnętrzne i wewnętrzne. Te pierwsze odsyłają do innych witryn. I tak, linki do Twojej strony mogą być umieszczone na przykład na forach tematycznych, w katalogach firm, w komentarzach pod artykułami w serwisach informacyjnych czy na blogach. Co bardzo ważne, wysoka pozycja w Google będzie zależała nie tylko od liczby zewnętrznych linków, ale przede wszystkim ich jakości. 

To, od czego zależy pozycja w Google, to również stosowanie linków wewnętrznych. Linki wewnętrzne odsyłają do innych podstron w tym samym serwisie. To hiperłącza, które pozwalają na poruszanie się po witrynie robotom Google, co wpływa na tzw. poprawne indeksowanie strony, czyli dodanie jej do wyszukiwarki. Poprawne linkowanie wewnętrzne to coś więcej, niż działanie pod kątem pozycjonowania. Dzięki niemu poprawia się użyteczność strony. Internautom łatwiej jest się po niej poruszać, a jak wiadomo, im bardziej intuicyjna witryna, tym chętniej użytkownicy będą na nią powracać.

Powiązane posty

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

KONTAKT
close slider



Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Więcej

Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności . Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody: Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików coockies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności .

Zamknij