Scroll to top
Podziel się

Współpraca z agencją SEO. Za co dokładnie płacisz?

Planujesz podjąć współpracę z agencją SEO? Musisz wiedzieć, że istnieje co najmniej kilka modeli, według których możesz rozliczyć się z pozycjonerem za działania, jakie będzie podejmował. Który z nich będzie dla Ciebie najkorzystniejszy? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę jeszcze przed tym, jak agencja SEO podpisze z Tobą umowę.

Ile kosztuje SEO? Sprawdź, za co płacisz

Na pytanie „Ile kosztuje SEO?” nie znajdziesz jednej, właściwej odpowiedzi. To branża, która nie tylko opiera się na wielu modelach płatności, ale też co specjalista, to inna metoda pracy. Każda agencja SEO w nieco inny sposób prowadzi swoje działania, a więc też może zaproponować Ci inne usługi w ramach podobnych kwot. Jakie modele rozliczania są obecnie najpopularniejsze?

  1. Rozliczanie za osiągnięte pozycje

Kiedyś – jeden z popularniejszych modeli, obecnie coraz częściej odchodzi się od takiego sposobu rozliczania. Model polega na opłacie jedynie za miejsca, jakie osiągnęły w Google określone wcześniej frazy. 

Od pewnego momentu rozliczanie za pozycje zaczęło nieść za sobą coraz większe kontrowersje. Między innymi za sprawą zmian w algorytmach Google, które spowodowały dopasowanie wyników do lokalizacji, w której znajduje się użytkownik. Należy wziąć też pod uwagę fakt, że konkretne wyniki wyszukiwania są obecnie spersonalizowane. Oznacza to, że ta sama strona może zajmować różne miejsca w zależności od np. aktualnej lokalizacji internauty. 

  1. Abonament SEO

Rozliczanie z agencją SEO może odbywać się również na zasadzie opłaty abonamentowej. Przy tym modelu obie strony – klient i agencja SEO – ustalają stałą stawkę, w ramach której niezmiennie będą wykonywane pewne czynności w celu uzyskania lepszego wypozycjonowania strony internetowej. 

Jeśli zdecydujesz się na abonament SEO, bardzo ważne jest, aby specjalista (najlepiej co miesiąc) przedstawiał raport z prowadzonych działań i efektów prac. To też istotna kwestia dla pozycjonera. Działania SEO wymagają dużego nakładu czasu, dlatego wyniki nie zawsze będą widoczne i zadowalające po miesiącu, dwóch czy nawet trzech. Raporty pozwalają uwzględnić, czym w danym okresie zajmował się specjalista oraz jak zmieniały się pozycje fraz.

  1. Modele hybrydowe

Wiele agencji prowadzi też rozliczenia w ramach modeli hybrydowych. Jakie kombinacje możesz spotkać?

  • abonament i opłata za pozycje,
  • abonament i opłata za wygenerowany ruch na stronie (liczbę pozyskanych nowych użytkowników),
  • abonament i opłata za konwersję (najczęściej preferowany w przypadku sklepów internetowych).

Ile kosztuje pozycjonowanie strony w przypadku wyboru jednej z tych opcji i czy jest opłacalne? Modele hybrydowe to jedna z bezpieczniejszych form rozliczania dla obu stron. Klient w takim przypadku ma pewność, że specjalista będzie podejmował działania, jakie zapisano w umowie w ramach abonamentu. Z kolei agencja SEO nie traci, jeśli branża jest wyjątkowo trudna i osiągnięcie wysokich pozycji zajmie więcej czasu i nakładu pracy.

Czym zajmuje się agencja SEO? Skrót najważniejszych działań

Ciekawi Cię, co najczęściej zawiera abonament SEO? W ramach podstawowych i rozbudowanych działań specjaliści od pozycjonowania mogą podejmować co najmniej kilkanaście rodzajów czynności. W ramach standardowo oferowanych i często bardzo potrzebnych usług możesz spotkać się m.in. z:

  • audytem SEO – czyli oceną i analizą serwisu internetowego. W ramach tej usługi specjalista SEO zbada Twoją stronę, a następnie przedstawi sugestie, co należałoby zmienić, aby np. zwiększyć ruch na stronie czy poprawić użytkownikom przemieszczanie się po niej. Wytyczne, w zależności od napotkanych problemów, mogą dotyczyć m.in.: optymalizacji treści na stronie, optymalizacji indeksacji witryny czy optymalizacji nawigacji po stronie,
  • szkoleniami SEO – potrzebnymi np. wówczas, gdy Ty, jako klient, pewne działania będziesz podejmował samodzielnie. Szkolenia mogą dotyczyć np. skutecznego tworzenia treści seo copywriterskich, potrzebnych do zbudowania bloga firmowego,
  • optymalizacją serwisów – w ramach tej usługi specjaliści SEO podejmują działania, które mają na celu zwiększenie widoczności strony. W tym celu m.in. zajmują się dobieraniem odpowiednich słów kluczowych, które użytkownicy wpisują, żeby wyszukać produkt lub usługę, którą oferujesz,
  • link buildingiem – to podstawa działań pozycjonerskich. Dobra agencja SEO, aby poprawić pozycje Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google, pozyskuje wartościowe zewnętrzne linki, które będą stanowić odnośniki do Twojej witryny. Mogą znajdować się np. na blogach, forach dyskusyjnych czy portalach branżowych.

Powiązane posty

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

KONTAKT
close slider



Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Więcej

Szanowny Kliencie, Chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności . Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody: Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików coockies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności .

Zamknij